تاریخ : چهارشنبه 10 ارديبهشت 1404
کد 451

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی؛

نشاط و رفاه کارکنان از اصلی‌ترین عوامل ارتقای کیفیت خدمات در نظام سلامت است


در ابتدای این جلسه، مهندس پوررستم با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های رفاهی در محیط‌های کاری گفت: سلامت روانی، نشاط و رضایت شغلی کارکنان از اصلی‌ترین عوامل ارتقای کیفیت خدمات در نظام سلامت است؛ توجه به رفاه پرسنل فقط یک امتیاز نیست، بلکه یک ضرورت مدیریتی برای حفظ انگیزه، تعلق سازمانی و بهره‌وری کارکنان است.

 وی ادامه داد: خدمات رفاهی باید متناسب با نیازهای روز، به‌روز شوند و تلاش ما این است که در سال جدید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، خدمات مؤثر و کاربردی‌تری را برای همکاران فراهم کنیم.

 در ادامه جلسه، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده، به تشریح مهم‌ترین مصوبات این نشست پرداخت و گفت:

۱. فرایند ثبت‌نام بیمه تکمیلی جدید برای همه کارکنان اعم از رسمی، پیمانی و شرکتی آغاز می‌شود تا همکاران بتوانند با دغدغه کمتر از خدمات درمانی با کیفیت برخوردار شوند.

۲. قرارداد مراکز اقامتی در مشهد مقدس و رامسر تمدید شد تا خانواده‌های کارکنان در طول سال امکان استفاده از امکانات اقامتی دانشکده در این شهرها را داشته باشند و از سفرهای زیارتی و سیاحتی بهره‌مند شوند.

۳. پرداخت وام‌های رفاهی به کارکنان ادامه خواهد داشت. این وام‌ها برای حمایت از شرایط اقتصادی همکاران در قالب وام‌های قرض‌الحسنه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

۴. وام‌های ویژه فرزندآوری و حمایت از سیاست‌های جوانی جمعیت نیز همچنان در دستور کار است تا خانواده‌هایی که در مسیر فرزندآوری هستند، از پشتیبانی لازم برخوردار شوند.

۵. همچنین مقرر شد در آینده‌ای نزدیک، از همکارانی که ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده‌اند با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای فرهنگی، تجلیل شود. این تقدیر نماد کوچکی از قدردانی مجموعه از تلاش‌های همکاران در مسیر تشکیل خانواده و نقش‌آفرینی در سیاست‌های جمعیتی است.

در پایان این نشست، مهندس ایوب پوررستم بر ضرورت تداوم برنامه‌ریزی‌های منسجم در راستای ارتقاء سطح رفاه کارکنان تأکید کرد و افزود: ما باور داریم که یک سازمان پویا و کارآمد، در گرو نیروی انسانی رضایتمند و پرانگیزه است. اقدامات رفاهی نباید مقطعی یا نمایشی باشند؛ بلکه باید در قالب برنامه‌ای مدون، هدفمند و متناسب با نیازهای واقعی همکاران اجرا شوند.

وی همچنین خواستار مشارکت بیشتر واحدها در شناسایی و انعکاس نیازهای کارکنان شد و بر نقش‌آفرینی فعال کمیته رفاهی در ایجاد بسترهای نشاط‌آفرین، حمایتی و انگیزشی تأکید کرد.

 در نهایت مقرر شد مصوبات این جلسه در اسرع وقت به واحدهای مرتبط ابلاغ و پیگیری‌های لازم برای اجرای آن‌ها در قالب زمان‌بندی مشخص انجام شود تا همکاران دانشکده بتوانند از خدمات طراحی‌شده در سال جدید، حداکثر بهره‌مندی را داشته باشند.

  • واحد ارجاع دهنده دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه