تاریخ : دوشنبه 3 ارديبهشت 1403
کد 365

برگزاری کارگاه آموزشی تشریح فرآیند اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

به گزارش روابط عمومی، در کارگاه آشنایی با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشکده برگزار شد، فرآیندهای اجرایی این قانون به صورت گام به گام برای کارشناسان حسابداری، کارپردازان، و عوامل مرتبط با ان تبیین و تشریح شد. مدیر مالی دانشکده در خصوص اهمیت این دوره گفت:لازمه اجرای دقیق و صحیح این قانون، آموزش مؤدیان است و در واقع هرچه ذی‌نفعان این قانون با آگاهی بیشتری آن را اجرا کنند، مشکلات و ضریب خطا در مسیر اجرا به حداقل ‌می‌رسد، لذا همکاران باید در آموزش این موضوع نهایت تلاش را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی، این کارگاه توسط محسن داداشی کارشناس امورمالی ستاد برگزار شده و فرایندهای اجرایی قوانین جدید مالیاتی در دانشکده از جمله قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، قانون تسهیل تکالیف مودیان، قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی و سایر قوانین مرتبط جهت تنظیم صحیح اسناد مثبته مالی با حضور مدیرمالی، روسای حسابداری و امورعمومی واحدهای تابعه و سایر همکاران پشتیبانی دانشکده تبیین و تشریح گردید.
در این کارگاه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، وظایف و تکالیف مودیان مشمول استفاده از پایانه های فروشگاهی و ارتباط آن با تکالیف دستگاه های اجرائی مشمول ماده (5) قانون مديريت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در ادامه جلسه بر ضرورت ارائه شناسه ملی صحیح برای طرف حساب های اشخاص مشمول استفاده از سامانه مودیان، ثبت قراردادهای منعقده با شرکتها در سامانه مودیان مالیاتی، بررسی روزانه صورتحساب های الکترونیکی خرید و خدمات در کارپوشه های مالیاتی ستاد و واحدهای تابعه، ایجاد نقش های مالیاتی برای تایید صورتحساب های الکترونیکی واحدهای تابعه تاکید گردید.
مدرس این دوره در خصوص این سامانه اظهار داشت: تکالیف دستگاه های اجرائی در سامانه مودیان مالیاتی عمدتاٌ در ماده یک اصلاحی قانون تسهیل تکالیف مودیان، ماده 5 اصلاحی و تبصره 1 ماده 25 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و ماده 5 و 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی اشاره شده و آشنایی کامل کارکنان مسئول و اجرای صحیح این قوانین به جلوگیری از بروز جرائم مالیاتی و انباشته شدن اسناد مالی ناقص در واحدهای رسیدگی و ایرادات دستگاه های نظارتی منجر خواهد شد.