تاریخ : سه شنبه 27 تير 1396
کد 60

در مصاحبه با رئیس اداره نیروی انسانی دانشکده مطرح شد/ نحوه تامین نیروی انسانی برای مراکز تحت پوشش دانشکده

رئیس اداره نیروی انسانی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: نیروی انسانی دانشکده از سه طریق مختلف تامین می شود. نیروها به صورت پیمانی، شرکتی یا نیروی طرحی در مراکز تحت پوشش دانشکده به کار گرفته می شوند.
ایشان ادامه داد: برای جذب نیروی پیمانی و شرکتی، ابتدا درخواست مراکز تحت پوشش دانشکده برای صدور مجوز استخدامی و ارائه مدارک لازم طبق فرم نیازسنجی نیروی انسانی مورد بررسی قرار می گیرد و مجوز لازم از معاونت توسعه وزارت بهداشت اخذ می شود. در صورت تامین اعتبار توسط سازمان، آگهی استخدامی توسط دستگاه منتشر می شود و ثبت نام داوطلبین در مهلت مقرر و با تکمیل فرم صورت می گیرد. بعد از بازکردن پاکت های داوطلبان و بررسی نواقص مدارک در قالب های خاص، هماهنگی جهت تهیه سوالات، مشخص نمودن مکان و زمان آزمون، صدور کارت ورود به جلسه، ارسال رسیدهای بانکی مربوط به حق ثبت نام به خزانه داری، توزیع کارت و در نهایت برگزاری آزمون استخدامی انجام می شود. پس از تصحیح اوراق به صورت مجزا یعنی عمومی و تخصصی در صورت نیازبه مصاحبه تخصصی سه برابر داوطلبین بر اساس نمره آزمون به مصاحبه دعوت می شوند. بعد از انجام مصاحبه 1.5 برابر داوطلبان به هسته گزینش معرفی می شوند و از بین آنها نیروی انسانی به صورت پیمانی و شرکتی جذب می شود.
آقای ولی محمدی ضمن اشاره به شرایط جذب فازغ التحصیلان رشته های وزارت بهداشت به صورت نیروی طرحی گفت:  فرآیند به کارگیری نیروی طرحی بر اساس آئین نامه وزارت بهداشت صورت می گیرد. مطابق این آئین نامه رشته های تحصیلی وزارت بهداشت  دارای طرح اجباری یا طرح اختیاری هستند. نکته قابل توجه این است که به کارگیری فارغ التحصیلان رشته های طرح اجباری و اختیاری به صورت ساماندهی شده و از طریق ثبت درخواست طرح  در سامانه رشد انجام می گیرد. بر این اساس حسب نیاز سه ماهه که از طرف مراکز تحت پوشش و ریاست بیمارستان ها در خصوص رشته های مورد نیاز اعلام می گردد از طریق سامانه نسبت به معرفی نفرات به مراکز به صورت هوشمند اقدام می گردد. اما در صورتی که برای رشته ی خاصی نیروی پشت طرحی در سامانه ثبت نشده باشد حسب نیاز بیمارستان ها نسبت به تمدید طرح افراد به مدت سه الی شش ماه اقدام می گردد تا تامین نیروی مورد نظر از طریق سامانه صورت پذیرد.
رئیس اداره نیروی انسانی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه افزود: به غیر از این سه طریق، روش دیگری برای جذب نیرو وجود ندارد و اداره نیروی انسانی همواره مطابق ضوابط ابلاغی و با حساسیت ویژه فرآیند جذب نیرو در مراکز تحت پوشش دانشکده را رعایت می کند.
 
  • واحد ارجاع دهنده دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه